فرناز عبدلی

فرناز عبدلی

طراحان ایرانی

فرناز عبدلی طراح لباس برند «پوش» می‌گوید سعی کرده لباس‌های زنانه‌ای را برای بهار ۱۳۹۲ طراحی کند که با توجه به شرایط اجتماعی ایران قابل پوشیدن در خیابان باشند.

یسبسیب

فرناز عبدلی طراح لباس برند «پوش» می‌گوید ویژگی لباس‌های زنانه بهارانه سال ۹۲ خصوصیت کاربردی آنهاست. او می‌گوید: «من خودم به عنوان یک دختر جوان ایرانی ، اصلی‌ترین معیارهایم برای شروع کار این بود که لباس‌هایی طراحی کنم که در عین کاربردی بودن، زیبا باشند. مبنای کارمان طراحی لباس‌هایی بود که در خیابان قابل پوشیدن باشند.»

طریبی

فرناز عبدلی ادامه می‌دهد این برند برای سال ۹۲، مانتو یا یک لباس دست شامل شلوار، سارافون، حتی بلوز زیر آن، شال، روسری و هر چیزی را که برای بیرون از خانه می‌توان استفاده کرد را طراحی کرده است

سیبسی

رشته‌ی تحصیلی فرناز عبدلی طراح لباس برند «پوش» ،طراحی گرافیک است. او بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی، دوره‌ای در زمینه‌ "فشن دیزاین" (طراحی مد) گذرانده و از یک سال قبل به صورت حرفه‌ای برای طراحی لباس برنامه‌ریزی کرده است.

یبلیبل

طراح لباس برند «پوش» اضافه می‌کند: «از دید خودم به این قضیه نگاه کردم. از دید دختری به سن و سال من که خیلی مشکل‌پسند است و می‌خواهد چیزی بپوشد که زیبا باشد، متفاوت داشته باشد و با توجه به شرایط ، کاربردی هم باشد.»

سیبسیب

به گفته فرناز عبدلی از کلکسیون بهارانه لباس‌ استقبال خوبی در ایران صورت گرفته است. او می‌گوید: «حتی کسانی که نمی‌توانند خرید کنند یا اصلا قصد خرید ندارند یا حتی آقایان، می‌آیند نظر می‌دهند که کارها خوب است، متفاوت است، خیلی بهاری است. در این اوضاع و احوال خاکستری این روزهای کشور، خیلی جای امید دارد و آدم را به هیجان می‌آورد.

زبلبز

آن‌طور که فرناز عبدلی می‌گوید مانتوهایی که الان در فروشگاه‌های مختلف ایران هستند، از نظر طراحی، جنس پارچه و غیره کارهای ضعیفی هستند و او خود همیشه برای خرید لباس مشکل داشته است.

رطسی

طراح لباس برند «پوش» می‌گوید: «در چند ماه اخیر واردات لباس از کشورهایی مثل ترکیه، دوبی و کشورهای دیگر خیلی کم شده است. تنها چیزی که الان در بازار ایران وجود دارد، ساخت چین است و چیزی دیگری نداریم.»

قفلیقثق

فرناز عبدلی ادامه می‌دهد: «تولیدکنندگان داخلی هم بیشتر به کپی کردن از برندهای خارجی روی آورده‌اند. که البته کپی کردن از برندهای خارجی برای مانتو، با توجه به معیارهای اسلامی - ایرانی، در واقع اصلا به ما ربطی ندارند.»

طزظیزی

لباس‌های برند «پوش» برای سال ۹۲ همه زنانه هستند و لباس مردانه‌ای در بین آن‌ها وجود ندارد. طراح لباس برند «پوش» می‌گوید طراحی و تولید لباس آقایان، بر خلاف آن‌چه به نظر می‌رسد خیلی وقت‌گیر، خیلی سخت و خیلی هزینه‌بر است

شسیشس

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط