چطور می توان هزینه ها را کاهش داد

چطور می توان هزینه ها را کاهش داد

هزینه های ازدواج

چطور می توان هزینه های مراسم عروسی را کاهش داد؟

مهم نیست که چقدر بودجه برای مراسم عروسی خود کنار گذاشته اید، شما می توانید با کمی دقت در برنامه ریزی مراسم، هزینه هایتان را به طور چشم گیری کاهش دهید وبا این حال، مراسم شیک و باشکوهی نیز داشته باشید.

لیست میهمانان

تا آنجا که می توانید از تعداد میهمانان کم کنید. تصور کنید که اگر به جای 150 نفر 100 نفر دعوت کنید و هزینه شام برای هر نفر 10000 تومان باشد، شما در اینجا می توانید 500000  تومان صرفه جویی کنید.

سبک عروسی

مراسم عروسی هر چه رسمیت کمتری داشته باشد، هزینه های آن نیز کمتر می شود. مثلاً می توانید به جای میز شام آنچنانی، میزی ساده تر با غذاهایی ساده تر انتخاب کنید.

کارت دعوت

طرحی ساده برای کارت دعوت انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که کاغذ باکیفیت، چاپ بسیار زیبا و مدل دار و پاکت طرح دار در افزایش قیمت نهایی بسیار مؤثر است. سعی کنید به جای همه موارد یکی از آنها را لحاظ کنید.

لباس عروس

اگر قصد سفارش و دوخت لباس عروسیتان را دارید، پارچه های گران قیمت را فراموش کنید. برای مثال، پارچه ساتن از پارچه ابریشمی ارزان تر تمام می شود در حالیکه آسیبی به زیبایی لباس نمی رسد.

گلهای مراسم

به جای استفاده از گلهای گران قیمت از گلهایی ارزان تر استفاده کنید. برای مثال اگر به جای گل رز در سبدهای گل و تزیینات وسط میز از گل کوکب استفاده کنید، در قیمت تمام شده تفاوت زیادی وجود خواهد داشت.

محل برگزاری مراسم

اگر مراسم عروسی خود را در باغ برگزار می کنید لازم نیست برای تزیین محل برگزاری زیاد خرج کنید. بنابراین سعی کنید مراسم را در منزل برگزار نکنید، شاید فکر کنید که با این کار صرفه جویی بزرگی می کنید ولی باید بدانید که برگزاری مراسم در منزل بسیار پرتنش و استرس زاست و در مقایسه با سالن بسیار پرخرج تر خواهد بود. 

شام عروسی

تعداد غذاهای اصلی را کمتر کنید. مثلاً می توانید به جای پنج نوع غذا، دو نوع غذا سفارش دهید و سعی کنید منوی ساده تری انتخاب کنید.                                                                                      

کیک عروسی                                                        

سعی کنید به جای سفارش کیک چند طبقه با مدل و قالب خاص کیکی کوچکتر و ساده تر سفارش دهید وبرای تزیینات، به جای گلهای شکری از گلهای طبیعی استفاده کنید.

موزیک مراسم

برای اجرای موزیک مراسم عروسی گروه موسیقی کوچکتری انتخاب کنید، اگر وسایل و تجهیزات آنها پیشرفته و به روز باشد، تأثیری در کیفیت اجرای مراسم نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید تعداد تقاضا برای گروه های موزیک در روزهای تعطیل بسیار زیادتراست؛ بنابراین سعی کنید مراسمتان را در روزهای غیرتعطیل برگزار کنید تا بتوانید تخفیفی هم از آنها بگیرید.

ماه عسل

از رفتن به ماه عسل در فصل های شلوغ سال، مثل تعطیلات عید و یا اواخر تابستان خودداری کنید؛ زیرا قیمت همه خدمات به دلیل تقاضای زیاد مردم بالا خواهد بود؛ همچنین به جای اینکه برای بلیط، هتل و غذا پول جداگانه ای پرداخت کنید، با تور به ماه عسل بروید. 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط