مواد غذایی که باید با تبر برید

مواد غذایی که باید با تبر برید

اگر رژیمِ لاغری دارید و می خواهید وزن کم کنید هرگز نباید این 7 ماده ی غذایی را بخورید

بسیاری از متخصص ها بر این باورند که منع کردنِ خودتان از خوردن غذای بخصوصی اصلاً درست نیست.برای مثال دسر ها را می توانید هر از گاهی بخورید ولی بعضی غذاها را واقعاً باید با تبر! ببرید و قطع کنید.بخصوص اگر می خواهید لاغر شوید.به برخی از این غذاها اشاره ای می کنیم :

 

one

1- هرگونه تنقلاتی که تنها چیزی که دارند کربوهیدرات است.

زمانی که تنقلاتی مانند چیپس،کیک ،پیراشکی و... را می خورید،بدنتان کربوهیدرات آنها را به قند تبدیل می کند و در اولین فرصت آنها را جذب می کند.نتیجه اش این می شود که قند خونتان بعد از زمان کوتاهی دوباره اُفت می کند و شما دوباره احساس گرسنگی می کنید.

two

2- غذاهای یخ زده

برای اینکه مواد غذایی مدت زمان بیشتری در فریزر بماند،تولید کنندگان اغلب به آن ها سدیم اضافه میکنند که باعث کم آبیِ بدن شما ،خوردنِ زیاد آب و در نهایت افزایشِ وزن می شود.پس تا می توانید آنها را نخورید و از غذاهای کم کالری استفاده کنید.

three

3- میان وعده هایی با فیبر بالا

بله مسلماً همه ی آدم ها به فیبر نیاز دارند حتی وقتی که رژیم دارند.فیبر موجب کارکرد بهتر دستگاه گوارش می شود.ولی هر میان وعده ای که می خورید،فیبرِ بیشتر از نیاز بدنتان را در خود دارد.میتوانید برای جذب فیبرِ مورد نیاز،در هر وعده ی غذایی میوه و سبزیجات را جایگزینِ آنها بکنید.

four

4- غذاها و خوراکی های ""کم چرب""  !!

تحقیقات نشان می دهد وقتی مردم می دانند در حال خوردنِ غذاهای کم چرب هستند،30% بیشتر از حد معمول غذا می خورند.مشکل اینجاست که علاوه بر پرخوری ،در روند  کم چرب کردن مواد خوراکی،به غیر از چربی، بسیاری از مزه ها هم از آنها گرفته می شود و در نتیجه شما هنگام استفاده ممکن از به آنها نمک یا شکر بزنید که با این کار کمرِ رژیم خود را می شکنید.

five

5- آب میوه

برای درست کردن یک لیوان آب پرتقال طبیعی،به چندین پرتقال نیاز هست و وقتی شما یک لیوان آب پرتقال می نوشید،تمام کالری های موجود در آن پرتقال ها را به بدن خود وارد می کنید که نتیجه ی آن افزایش وزن خواهد بود.

six

6- نوشیدنی های شیرین شده با  قند مصنوعی

با نوشابه های رژیمی و هرگونه نوشیدنیِ شیرینِ دیگر که با اسم "رژیمی" همراه است، باید خداحافظی کنید.بجای آنها بهتر است آب یا آب گازدار بنوشید که در عین گازدار بودنشان بدون کالری هستند و باعث می شود معده شما پُر شده و کمتر غذا خورید.

seven

7- غلات صبحانه (کورن فلکس) در بسته بندی های بزرگ

این نکته در مورد اسنک ها و تنقلاتِ بسته بندی دیگر هم صدق میکند.مردم وقتی این خوراکی ها را در بسته بندی بزرگ می خرند 22 % بیشتر از معمول می خورند.بر اساس تحقیقات،آدم ها وقتی می دانند که غذا به مقدار زیاد موجود هست،ناخودآگاه بیشتر می خورند.

 

 

 

مترجم:پریسا آدرم

با پیشنهادات خود در بهبود وب سایت،ما را یاری کنید.

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط