زیادش خیلی ضرر داره

زیادش خیلی ضرر داره

ضررهای دکلره کردن مو

دکلره کردن یا بلیچ کردن مو این روزها بسیار در بین خانم ها دیده میشود. گفته میشود برای روشن کردن مو بیش از 4 درجه فقط میتوان دکلره کرد.چون در ایران رنگ دانه های مو تیره میباشد و برای دسترسی به رنگ روشن از این ماده شیمیایی استفاده میشود.

تنها موهایی که دارای رنگ طبیعی است یا رنگ شیمیایی شده است میتوان دکلره کرد و دکلره مویی که رنگ گیاهی دارد امكان پذیر نیست. زیرا رنگهای گیاهی دریچه های روی مو را مسدود كرده و مانع خروج پیگمنت های رنگی می شوند.

هیپوکلریت با نفوذ در ساقه مو رنگ طبیعی و ترکیب شیمیایی رنگدانه ها را از بین می برد که می توان انواع رنگ های دلخواه را روی آن ایجاد کرد. برای ساقه ی مو از اکسیدان ۹% و برای ریشه ی مو از اکسیدان ۶% استفاده می کنیم . ویتامینه مو بعد از عمل دکلره بسیار خوب است.

 در اثر دکلره مو دچار آسیب شیمیایی می شود وبافت طبیعی از بین می رود و مو خشک و آسیب دیده میشود ومی سوزد، یعنی مثل آدامس کش می آید. کسانی که آلرژی دارند هنگام کار با دکلره باید حواسشان باشد زیرا مواد دکلره بسیار قوی است و می تواند تمام این آلرژی ها را تشدید کند.

استفاده مداوم از دکلره می تواند کاملا به مو آسیب زند. این مواد به پوست سر آسیب جدی می رساند و ریزش مو و سفید شدن موها از عوارض آن است. این مواد روی ساقه مو اثرات مخربی می گذارد و باعث خشک شدن، تغییر شکل پروتئین های ساقه مو، شکنندگی، خشکی مو و موخوره می شود.

برای کاهش عوارض دکلره کردن موها رعایت این نکات می تواند موثر باشد:

بهتر است سالانه ۱ تا ۲ بار بیشتر موهایتان را دکلره نکنید  تا موی شما در این فاصله استراحت کند . دفعات زیاد این کار مو را خشک و شکننده و مستعد آسیب جدی می کند.

برای دکلره کردن باید موهای شما حتی الامکان سالم باشد. هرچه موهایتان سالم تر و قوی تر باشد راحت تر روشن میشود و آسیب کمتری میبیند. سعی کنید چند هفته قبل موهایتان را رنگ نکنید و هیچ عمل شیمیایی دیگری رو موهایتان انجام ندهید.

با یک شامپو یا یک نرم کننده موهایتان را بشورید.

قبل از دکلره از هیچ ‌ژل و ماسکی استفاده نکنید.

برای خشک کردن موهایتان از اتو یا سشوار در این مرحله استفاده نکنید.

بعد از دکلره کردن از شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه و نرم کننده استفاده کنید، زیرا باعث لطافت بیشتر موها و شانه کردن آسان آنها می شود و حتما بعد از استحمام سطح مو را با یک لایه از لوسیون ها یا ماسک های تقویتی بپوشانید تا بتدریج مو بتواند به حالت اولیه برگردد.هرگز از باد خیلی گرم سشوار، اتوی مو استفاده نکنید، چرا که در صورت استفاده، شکنندگی و خرد شدن مو را به همراه دارد.

hhj

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط