موها را آزاد بگذارید

موها را آزاد بگذارید

کلیپس مو

یکی از مهم ترین نکات مراقبت از مو عدم استفاده از کلیبس و گل سر می باشد.

این روزها اغلب خانم ها ساعت ها در محل کار هستند و موهایشان را با کلیپس و گل سر می بندند که باعث کشش مفرط موی سر می شوند به تدریج پیاز مو را از بین می برند.مو دائم در حال رشد است و وقتی تحت فشار خفیف و مزمن قرار می گیرد بعد از مدتی فولیکول مو از بین می رود و امکان رویش مجدد آن وجود ندارد.برخی از گیره ها و کلیپس ها وزن زیادی دارد و این وزن باعث ایجاد کشش و ریزش مو می شود. بستن موها به حالت شل و بافت ساده و بدون کشش گزینه خوبی برای خانم های شاغل است.

کسانی هم که می خواهند حالت چشم ها را تغییر دهند و موهای بالای گوش را می کشند، به مرور دچار ریزش موی قرینه در دو طرف شقیقه می شوند و همچنین خط موی پیشانی وقتی مو محکم بسته میشود کم پشت میشود.

برخی افراد موهای پشت سرشان را خیلی بالا می کشند و از زیر موها را محکم می بندند. این افراد در ناحیه پس سر دچار کم پشتی و ریزش مو می شوند.

بهترین وسیله برای بستن مو الیاف طبیعی است. هر چه کشی که برای بستن مو استفاده می شود خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد، اثر مضر آن بیشتر خواهد بود.

 گیره اگر سبک باشد و فقط مو را نگه دارد و مو داخل آنها تحت کشش نباشد، مشکل ساز نخواهد بود.

هرچند وقت یک بار جهت و فرق مو را عوض کنید تا احتمال صدمه دائمی از وقتی که فرد ماه ها یک مدل مو دارد، کمتر شود.

در منزل حتما موهایتان را آزاد بگذارید تا استراحت کامل داشته باشند و جبران زمانی که در طول روز کشش شدید داشته است شود.

پس به هيچ‌وجه موهايتان را تحت کشش قرار ندهيد، مثلا آنها را محکم نبنديد يا محكم نبافيد. یک توصیه دیگر این است که موهایتان را از تماس طولاني‌مدت با نور خورشيد حفظ کنید. تابش اشعه خورشيد باعث ايجاد راديکال‌هاي آزاد در ساقه مو مي‌شود که شبکه پروتئيني را تغيير مي‌دهند و باعث خراب‌تر‌شدن موها مي‌شوند. سعي کنيد وقتي در معرض آفتاب‌ هستيد موها را خوب بپوشانيد و از شنا در آب‌هاي استخر که آب آن حاوي کلر زيادي است به مدت طولانی اجتناب کنید.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط