ضرر استفاده از ضد آفتاب ها چیست؟

ضرر استفاده از ضد آفتاب ها چیست؟

تابستان و استفاده از ضد آفتاب ها

متخصصان نظرات متفاوتی دارند برخی میگویند استفاده از ضد آفتاب ها خوب و برخی موافق نیستند و بر این نظرند که موادی که به این کرم ها افزوده میشود گاهی ضرری بیش از اشعه آفتاب برای پوست دارد.

اغلب افزودن ویتامین A به ضد آفتاب ها این نگرانی را بوجود و گفته میشود احتمال افزایش تومورهای پوستی و زخم در برابر نور خورشید را به همراه دارد. گاهی افزودن مواد معدنی دیگری چون اکسید روی که برای کمک به حفاظت پوست اضافه میشود نیز این نگرانی را به دنبال دارد که این مواد معدنی به داخل پوست نفوذ کرده و خطرات خود را دارد.

همچنین وقتی از ضد آفتاب ها استفاده میکنیم از رسیدن ویتامین D به بدن جلوگیری کرده و برای جبران آن مجبور به استفاده از مکمل های غذایی و دارویی میشویم. بودن به مدت 15 دقیقه در مقابل نور خورشید در روز توسط متخصصان توصیه شده است.

استفاده از بعضی مواد افزودنی دیگر در کرم های ضد آفتاب واکنش های آلرژیک ایجاد میکند که این مساله در کرم ها و برندهای مختلف متفاوت است.

به هر حال و با تمام این مسائل باز هم متخصصان بر این باورند که استفاده از کرم های ضد آفتاب در مقابل اشعه خورشید بهترین محافظ برای پوست است و البته توصیه میکنند از SPF بیشتر از 50 استفاده نکنید.

87Y7YT

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط