بررسی تمیز کردن یا نکردن گوش با گوش پاک کن

بررسی تمیز کردن یا نکردن گوش با گوش پاک کن

واقعیت هایی در مورد تمیز کردن گوش هایتان با گوش پاک کن

با وجودیکه همه میدانند ولی هنوز بیشتر افراد گوش شان را با گوش پاک کن تمیز می کنند.شاید بررسی تمیز کردن یا نکردن گوش با گوش پاک کن باز هم شما را باز ندارد!

 آیا می دانید استفاده از گوش پاک کن چقدر بد است و برای گوش هایتان مضر است ؟ با اینکه شاید بارها به شما گفته شده ولی ترک کردن عادت به این راحتی ها هم نیست.

اینجا برای تان دلیل اینکه نباید این کار را بکنید و اگرهم می خواهید به این کار ادامه دهید بهتر است چطوری انجام شود را به شما می گوئیم.

بسیار خوب! اول از همه اینکه کلاً نیازی نیست داخل حفره گوش تان تمیز شود!

دکتر Christopher Chang یک متخصص گوش در ویرجینیا می گوید: "در واقع کانال گوش شما خودش خودش را تمیز می کند." شما واقعاً نیاز ندارید کانال گوش هایتان را تمیز کنید. در شرایط خیلی بحرانی می توانید از یک جرم گیر مخصوص گوش استفاده کنید.

گوش پاک کن

خطر چسبیدن پنبه ی سر گوش پاک کن کاملاً جدی است و آسیب زیادی می تواند به گوش تان برساند.

اینکه از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش هایتان استفاده می کنید می تواند آسیب های جبران ناپذیری به گوش تان وارد کنید و شنوایی تان را مختل کند. هرچقدر عمیق تر آن را داخل کانال گوش ببرید، خطر گیر کردن پنبه ی آن بیشتر می شود. حداقل اگر استفاده می کنید آنرا تا ته به داخل نبرید.

مسئله دیگر اینکه پوست داخل گوش هایتان بسیار بسیار حساس است و وجود کوچک ترین چیز روی پنبه ی گوش پاک کن می تواند آنرا خراش دهد.

بدترین اتفاقی که ممکن است بیوفتد این است که پرده ی گوش تان با گوش پاک کن سوراخ شود و شنوایی تان را از دست بدهید. که دردش وحشتناک بوده و خوب شدنش شاید هفته ها و ماه ها طول بکشد.

اگر خیلی گوش پاک کن را به داخل کانال گوش تان فشار دهید ممکن است بر اثر فشار، پرده گوش تان سوراخ شود که درد آن غیر قابل توصیف است. پس اگر هم از گوش پاک کن استفاده می کنید، آنرا خیلی به داخل نبرید و مراقب باشید کسی به دست هایتان نزدیک نشود!

گوش پاک کن

اما خبر خوب اینکه خوشبختانه بدن ما میتواند خیلی مشکل ها را خودش حل کند که ترمیم کردن پرده گوش یکی از آنهاست که بسته به بزرگی سوراخ می تواند بین یک هفته تا چند ماه ترمیم آن طول بکشد.

می دانیم هرچقدر بگوئیم فایده ای ندارد و شما باز هم به تمیز کردن گوش تان با گوش پاک کن ادامه میدهید، برای همین دو نکته را می گوئیم تا بدون اینکه خودتان را به کشتن دهید(!) از آن استفاده کنید.

1. با مهربانی از آن استفاده کنید. حتی همان پنبه نرم روی گوش پاک کن هم می تواند گوش تان را خراش داده و زخم کند. پس با لطافت از آن استفاده کنید.

2. آن را خیلی داخل حفره ی گوش تان فرو نبرید. پرده ی گوش 2 الی 3 سانتی متر بیشتر از ورودی گوش تان فاصله ندارد. پس از این حد فراتر نروید.

 

نظر خود را درباره بررسی تمیز کردن یا نکردن گوش با گوش پاک کن با ما در میان بگذارید.

مترجم : پریسا آدرم

منبع : Foxnews

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط