کارهای روزانه ی شما، ورزش شماست

کارهای روزانه ی شما، ورزش شماست

رژیم راحت

دیگر هنگام غذا نوشابه نمی خورید؟ مقدار غذای خود را کم کردید؟ حتی می تونید به هر عابر پیاده ای که از کنار شما رد میشود مقدار کالری هر نوع غذایی را از حفظ بگید؟ اما با این حال تغییر خیلی چشم گیری در وزن خودتون احساس نمیکنید. به نظرتون باید چی کار کنید؟

ما با دکتر تغذیه صحبت کردیم تا چند روش خیلی ساده که شاید حتی فکرش را هم نکنید که باعث کم کردن وزنتان می شود،به ما پیشنهاد کند تا ما هم بتوانیم خلاصه ی آنها را برای شما جمع آوری کنیم.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید: در حالت عادی همه می دانند که پیاده روی برای کم کردن وزن بسیار موثر است اما هیچ یک این کار را در طول روز انجام نمیدهند. برای همین ما به شما پیشنهاد میکنیم که ماشین خود را کنار بگذارید و برای رفتن به سرکار خود یا خرید یا هر جای دیگری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با این همه پیاده روی و فعالیت مطمئنا هر روز مقداری وزن کم میکنید.

تلویزیون خود را خاموش کنید: طبیعیست که ساعت ها جلوی تلویزیون نشستن کمکی به کم کردن وزنتان نمیکند.علاوه بر آن نشستن مداوم روی مبل راحتی جلوی تلویزیون انگیزه شما را برای فعالیت کمتر کرده و میل شما را برای تنبلی بیشتر میکند. ما به شما پیشنهاد میکنیم که به جای لم دادن روی مبل و خوردن غذا، تلویزیونتان را خاموش کنید و به سایر فعالیت ها برسید. با این کار پس از مدتی متوجه خواهید شد این کار چقدر باعث افزایش انگیزه در شما میشود.

درمان خود را تغییر دهید: بسیاری از داروها به اضافه وزن شما کمک  میکنند. داروهایی برای دیابت،اختلالات خلقی یا تشنج باعث اضافه وزن میشوند. اگر میبینید که این دارو ها در وزن شما تاثیر دارد، از دکتر خود بخواهید تا داروی شما را عوض کند. اما به خاطر داشته باشید که این کار را به میل خود و بدون اطلاع از پزشکتان انجام ندهید.

رژیم نگیرید: تحقیقات نشان داده است که "رژیم" باعث از دست دادن دائمی وزن شما نمیشود. پس پیشنهادی که برای شما داریم این است که به جای رژیم گرفتن از روش "خوردن با تکیه بر درک خودتان" استفاده کنید. یعنی خودتان بهتر از هرکسی میدانید که با چقدر غذا و چه غذایی به وزن خودتان کمک کرده اید و این تغییر وزن همیشگی باشد.

دیدگاه

    با این مقاله موافقم ووحرف دل منو زد ...از فردا بخور بخور...دیگه به رژیم فکر نمی کنم:)

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط