جوش صورت--دلایلی که منافذ پوست را می بندد و جوش می زنید

جوش صورت--دلایلی که منافذ پوست را می بندد و جوش می زنید

حل کردنِ برخی مشکلات به دستِ خودمان است

جوش صورت شاید بدترین چیزی باشد که در صورت نمایان می شود. با دلایلی که منافذ پوست را می بندد و جوش می زنید آشنا شوید.

می خواهیم دلایلی را به شما بگوئیم که باعث بسته شدن روزنه های پوست و در نتیجه بیرون زدنِ جوش ها می شود. ولی اول از یه راز بزرگ مطلع شوید :

رازِ بزرگ زندگی : چرا یک آدمِ 40 ساله هنوز که هنوز است جوش می زند ؟

 

چاره ی بزرگِ زندگی : دانستنِ مواردی که چربیِ صورتتان را بیشتر می کند و یاد گرفتنِ اینکه چطور آنها را از بین ببرید. و حالا 11 دلیلی را که باعث می شود جوش های صورت تان دست از سرتان بر ندارد را بخوانید.

1- روکشِ بالش تان

بدونِ استثنا هفته ای یکبار آنها را بشوئید.

جلوگیری از جوش صورتcellphone

2- گوشیِ موبایل تان

آلودگی ها و باکتری ها مستقیماً از کیفِ پول تان به لُپ هایتان منتقل می شود. برای اینکه پوست تان خوب بماند و جوش نزنید، هر روز با یک پاک کننده ی آنتی باکتریالِ قوی گوشیِ خود را تمیز کنید.

3- دست هایتان

ترک عادت موجب مرض است. ولی هرچقدرم که سخت باشد، جایی را که زیاد با صورتتان تماس دارد را باید بشوئید.

جلوگیری از جوش صورتoilyfood

4-   غذاهای چرب و چیلی

همه می دانیم که غذاهای پُر چرب یکی از دلایلِ مهمِ جوش زدن در صورت است. از جعفری برای بیرون کشیدنِ عفونتِ جوشِ صورت تان استفاده کنید. حالا به شما می گوئیم چگونه: مقداری آب را داخلِ ظرف بجوشانید و وقتی جوش آمد از روی شعله کنار بگذارید. یک دسته جعفریِ تازه را داخل آن بیاندازید و صبر کنید تا آب خنک شود. یک پارچه ی نخی را به آب آغشته کرده و برای 10 تا 15 دقیقه روی صورتتان بگذارید.

5- دود

خانم هایی که در حومه ی شهر زندگی می کنند، باید قدرِ این نعمت را بدانند. دود و غبارِ موجود در شهرها، بیشترین آسیب را به پوست می زنند و موجب جوش می شوند. و چاره اش هم این است که تا می توانید از آن دوری کنید.

6- پوستِ مرده

لایه برداری کنید. لایه برداری کنید. لایه برداری کنید. سعی کنید هر روز با یک کرم یا اسکرابِ خانگی سلول های مرده ی پوست تان را سر به نیست کنید.

جلوگیری از جوش صورت

makeup


7- آرایش

هرچقدر در موردِ این گزینه بگوئیم باز هم کم است. قبل از اینکه بروید به تخت خواب، آنرا از روی صورتتان پاک کنید. دوبار آنرا بشوئید : با یک صابون دوبار صورت تان را بشوئید، بار اول برای اینکه چربی ها و روغن ها را پاک کند و بار دوم برای اینکه موادِ آرایشی کاملاً پاک شود.

8- لوازم آرایشِ ضد آب

عاشق این هستید که تمام مدتِ روز آرایش تان روی صورتتان باقی بماند؟ ولی این را بدانید که حجمِ بالایی از چربی ها و روغن را از صبح تا شب روی صورت تان روی صورت تان خواهید داشت. و خوب! سر و کله ی جوش ها هم پیدا می شود.

9- کرمِ شب

در ماه های گرم، پوست تان چربیِ زیادی تولید می کند که کرم های شب این چربی ها را بیشتر می کند. می توانید آنها را برای دورِ چشم تان استفاده کنید، ولی تا فصلِ پائیز روی پیشانی، گونه ها و چانه تان نزنید.

جلوگیری از جوش صورتworkout

10- عَرَق

زمانی که دارید ورزش می کنید، تمامِ آرایش را از روی صورتتان پاک کنید. حتی مرطوب کننده هم نزنید. چون وقتی ورزش می کنید، چربی ها همراه با عرق از بدن بیرون می آید. پس بهتر است راه آنرا باز بگذارید تا مانع جوش زدن پوستِ صورت شوید.

11- هورمون ها

وقتی که هورمون ها تغییر می کند (بخصوص آن یک هفته ی جنجالی برای دختر خانم ها) هیچ کنترلی روی جوش ها نخواهید داشت. تنها توصیه این است که به کوه و دشت بروید و تا می توانید نفس های عمیق بکشید و برای خانم ها اینکه تو این مدت اصلاً آرایش نکنید.

 

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

مترجم : پریسا آدرم

منبع : purewow

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط