بررسی خوب یا بد بودن شکر

بررسی خوب یا بد بودن شکر

شکر سم است، گوشت سرطان زاست، آخر الزمان شده، دیگه چه خبر ؟!

اگر می خواهید با خیال راحت شیرینی جات بخورید این بررسی خوب یا بد بودن شکر را بخوانید تا ببینید بالاخره خود شکر بد است یا اضافه وزنی که در پی دارد

هر چیزی که خوشمزه باشد، شما را به آرامی می کشد!

خبر جدیدی که این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته این است که گوشت های فرآوری شده سرطان زاست. قبل از این، تحقیقات نشان می داد که شکر نیز برای بدن بسیار مضر است ولی دانشمندان دقیقاً نمی دانستند که خودِ شکر بد است یا اضافه وزنی که در پیِ استفاده از شکر بوجود می آید برای سلامتی مضر است.

برای پیدا کردنِ یک جواب قاطع به این پرسش، دانشگاه های آمریکا تحقیقات زیادی انجام داده اند که در پیِ یکی از این تحقیقات که بر روی کودکانِ بین 9 تا 18 سال انجام شد و رژیمی به آنها داده بودند که شامل تمام مواد غذایی، بجز شکر و غذاهایی که دارای شکر بودند، میشد این نتیجه بدست آمد:

شرایط سلامتی و جسمانی کودکان مانند فشار خون، قند خون، انسولین، کلسترول و عملکردِ کبدهایشان خیلی بهبود پیدا کرده بود. بعلاوه هیچ وزنی هم کم نکرده بودند.

pizza

این رژیم دارای انواع چربی ، پروتئین و کربوهیدرات بود و همینطور کالریِ بالایی داشت. مهم تر از همه اینکه شاملِ غذاهایی می شد که کودکان عاشق آنها هستند مانند پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، هات داگ و... .

بعد از این تحقیقات دانشمندان دریافتند که خودِ شکر عامل بوجود آمدنِ مشکلات مربوط به سلامتی است، نه اضافه وزنی که شکر موجب آن میشود. شکر بلافاصله به چربیِ کبد تبدیل شده و روی انسولین تاثیر مستقیم می گذارد. دکترRobert lusting در مصاحبه ای که با روزنامه ی Times داشت گفت : "شکر صرف نظر از کالریِ موجود در آن و اضافه وزن،  به خودیِ خود سم است. شکر بخاطر اینکه شکر است برای سلامتی شما بد است نه بخاطر اینکه شما را چاق می کند."

sweet

تمام متخصصین معتقدند که در کنار اینکه باید به صورت جدی و پیگیر حواستان به مقدار شکری که استفاده می کنید باشد، به سایرِ مواد غذایی هم توجه کنید. چون اگر مواظبِ کالریِ زیادی که از سایر غذاها به بدن شما می رسد نباشید، باز هم سلامتی تان را، شاید بیشتر از مصرف شکر،  به خطر می اندازید و از طرفِ دیگر بام می افتید!

 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

 

مترجم : پریسا آدرم

منبع : esquire

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط