بررسی مد جراحی زیبایی و دلیل آن در ایران

بررسی مد جراحی زیبایی و دلیل آن در ایران

عمل زیبایی تابوی این روزهای ما

بررسی مد جراحی زیبایی و دلیل آن در ایران چیزی نیست که بشه چشم رو روی اون بست نه فقط از نظر اجتماعی جای تفکر داره،شاید روی زندگی فردی هم اثراتی داشته باشه

کافی است در خیابان راه بروید یا حتی سلفی‌های اینستاگرام را مرور کنید تا متوجه شوید چقدر جراحی‌های زیبایی در سال‌های اخیرهمه‌گیر شده است.

در این میان اگر این جراحی‌های زیبایی، منجر به ایجاد چهره‌های واقعا دلنشین‌تر و آرامش‌بخش‌تری می‌شد باز هم جای سپاس داشت. حاصل کار، گاهی شبیه یک شوخی می‌ماند و ما با چهره‌هایی مواجه می‌شویم که متعاقب جراحی واقعا بدشکل و هراس‌انگیز شده‌اند.

انجمن جراحان زیبایی آمریکا، سال پیش اعلام کرد که میزان جراحی‌های زیبایی در خانم‌های بین ۲۰ تا۲۹ سال، در حال افزایش است. 

جالب است که متقاضیان چنین اعمالی دیگر نمی‌خواهند که مثلا کمی لب یا انحناهای بدنشان واضح‌تر و بزرگ‌تر باشد، آنها می‌خواهند که تغیرات ظاهری‌شان کاملا واضح شود و به زبان عامیانه، کاملا تابلو باشد!

یکی از اعضای انجمن جراحان زیبایی کانادا به نام خانم کتی ریتا هم اشاره می‌کند که در دو سال اخیر، بیشتر گروه درخواست‌کننده برای جراحی‌های زیبایی خانم‌ها بین ۲۸ تا ۳۳ سال بوده‌اند. این در حالی است که سابق بر این، بیشتر خانم‌ها بالای ۵۰ سال یا نوجوان‌هایی که خواستار درمان آکنه بودند، به آنها مراجعه می‌کردند. کار به جایی رسیده ست که خانم‌های ۲۰ ساله هم درخواست بوتاکس می‌کنند!

جراحی زیبایی

چرا که نه! وقتی در امریکا بوتاکس صورت بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد و وقتی یک سرنگ حجم‌دهنده‌های صورت و لب  حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد، یا وقتی که گاهی قیمت یک جلسه لیزر صورت به هزار دلار می‌رسد، چرا این هزینه زیبایی فخرفروشانه اعلام نشود!

و اما مسئله نگران کننده: تغییر معیارهای زیبایی‌شناسانه همه ماست..

ما وارد عصری شده‌ایم که گوناگونی صورت‌ها، در حال کاهش یافتن است. تلویزیون، ویدئوکلیپ‌ها، نشریات و رسانه‌های اجتماعی، در حال یکسان کردن مفهوم زیبایی هستند و جراحی‌های زیبایی هم به مردم کمک می‌کنند که صورت‌های خود را تغییر بدهند و به ایده‌آل کذایی نزدیک کنند.

 

شما هم نظر خود را درباره بررسی مد جراحی زیبایی و دلیل آن در ایران بگوئید.

منبع : پزشک

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط